Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.03 17:19 - АМБИЦИЯ
Автор: mariarashkova Категория: Бизнес   
Прочетен: 58 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 23.03 17:53


Амбѝция

                       

Значение на думата амбиция

                       

мн. амбиции, ж.

1. Силно желание за преднина, за предимство, за успех.

2. Честолюбие, самолюбие

Амбицията е стремеж към по-висок статус. Желанието за слава или богатство подтиква индивидите да мобилизират цялата си енергия, да достигнат по-високо ниво и да осъществят потенциалните си възможности.


Синоними на думата амбиция

(същ.) упоритост, твърдост, пристрастеност, стремеж

(същ.) честолюбие, самолюбие, тщеславие, чувство за чест

(същ.) славолюбие, силно желание

Превод на думата амбиция на английски език       

1. ambition

2. (опърничавост) obstinacy; contrariness


Всеки от нас има такава, нали?

Амбиция за успехи в работата и израстване в йерархията.

Амбиция за развитие на личните си качества, така, че да бъдем предпочитана компания за околните.

Амбиция за по-високо заплащане.

Амбиция за по-висок стандарт на живот, по-хубава и бърза кола.По-голяма къща, още една по-малка на морския бряг.

Още хиляди амбиции можем да изредим и всеки ден сме водени от желанието и мечтите да осъществим някое от по-горните.


А как да го постигнем?

  1. С ясно съзнание “КАКВО ТОЧНО ИСКАМЕ”

  2. С конкретно разчертан план “КАК ДА ГО ПОСТИГНЕМ”


Да, два пъти повтарям “как да го постигнем”! Това е въпроса, който трябва да си задаваме всеки ден.


Какво ни е необходимо първо?

  1. Ясна и конкретна цел. - Както казва моят приятел Юли Тонкин- “Яснотата е СИЛА”. Колкото по-ясно знаем каква е целта ни, толкова по-лесно ще ни е да я диверсифицираме.

  2. Какви ресурси са ни необходими?- Пари, време, физическа сила? И от къде можем да ги намерим?

  3. Какви нови знания са ни необходими за изпълнението на целите? - Новите знания са разликата между сегашното ни АЗ и бъдещото АЗ! Всяка нова капка знание, която добавяме в главата си ни отвежда по-близо до бъдещото ни Аз. Ако искаме да бъдем нещо повече от това, което сме сега трябва да правим нещо повече от това, което правим сега. И от къде можем да ги намерим?

  4. Какви действия да започнем да предприемаме, за да се доближим до изпълнението на целта си?


Има милиони материали изписани по темата, но аз ще се съсредоточа само върху тези 3 точки- яснота, ресурси (знанието също е ресурс) и действия.


Относно поставянето на цели най-важно е да следваш SMART модел (които научих в McDonalds).

  • S – specific, significant, stretching

  • M – measurable, meaningful, motivational, manageable

  • A – attainable, achievable, acceptable, ambitious, action-oriented, agreed upon

  • R – realistic, relevant, reasonable, rewarding, result-oriented

  • T – timely, time bound, tangible, trackable


Може би най-прецизната и полезна в практически план комбинация от термини, определяща една цел като “добра SMART цел” е следната:

  • S (Specific) – Целта следва да е специфична

  • M (Measurable) – Целта следва да е измерима

  • A (Accepted by you and/or others) – Целта следва да е приета от хората, които ще работят по нея

  • R (Realistic) – Целта следва да е реалистична

  • T (Time-bound) – Целта следва да е ориентирана във времето, т.е. с някакъв краен срок

Или, за да е една цел добра цел (по правилото SMART), тя следва да е специфична, измерима, приета от всички, които ще работят по постигането й, реалистична и с някакъв краен срок на изпълнение.


Пример: Цел за заплатата ми в Булстрад Живот.

  • S – 3300 лв. месечно

  • M – Измервам я всеки месец на 10 число.

  • A – Аз ще работя по нея в случая,така че сама трябва да осъзная сама важността на тази цел.

  • R – Реалистична е, защото надвишава с малко, това което имам в момента и няма да е непосилно постигането й.

  • T –Срок за постигане - до 01.07.2017г.

Пиша това в края на Март 2017,така че си оставям маалко над 3 месеца за реализация.


Сега започвам да диверсифицирам пак буква по буква. Демек създавам си ПодЦели.

Какво ми е необходимо за постигането на  S ?

  1. Продажби

Диверсифицирам ПРОДАЖБИ така:

Набелязани - бройка

Установени контакти- бройка

срещи- бройка

Отново SMART демек създавам си ПодПодЦели :)


Надявам се схванахте смисъла на поставянето на цели. Много по-лесно се постига цел раздробена на малки парченца и всяко едно от тях да има своя си краен срок вместо да имаме само 1 цел и само 1 срок. Защото в повечето случай това ще ни доведе до разочарование.


РЕСУРСИТЕ  

Хващаме си сега всяка една от целите и техните подцели и техните подПодЦели и описваме ресурсите, които са ни необходими.


Пример:  Ресурс за набелязване.

От къде “копаем” контактите, които да набележим?

Какви канали използваме тук?

Как да намираме нови контакти?


  1. Лични контакти

  2. Директни контакти… каква е разликата? Личните ги познаваме в момента, а директни са тези,които не познаваме, но са около нас. Звуча ти като ненормална? Дирекртен контакт е тази, която ти взима поръчката в малкото магазинче на ъгъла на блока и винаги си казвате “Добър ден”, но не й знаеш името. Директен контакт е човек, на когото се представяш просто ей така, след като си го заговорил помежду другото докато си разхождаш детето или кучето, уж небрежно, но за да му вземеш телефонния номер и да го поканиш на среща.

  3. Препоръки- имаш ли система за препоръки? Заповядай тук  https://drive.google.com/drive/folders/0B3Yl13VIiavKTUoxdklxX0dSWHc

  4. Студени обаждания - Каква литература имаш ти по тази тема?



ЗНАНИЯТА. - Какво знаеш сега относно изпълнението на SMART целите ти? Ама честно!

И какво ти трябва още да научиш, за да ги постигнеш.

Интернет е пълен със статии за успешни продажби. Всяка вечер някъде из София има семинар или уебинар на тази тема.

Започни първо с безплатните материали, след това потърси подходяща литература. В офиса разполагаме с такава. Информирай се кой са авторите на добрите книги по темата.

Прави повече ролеви игри. Това е подходящ начина да се учиш и да се упражняваш едновременно.

Прави повече срещи. Учи от клиентите и от мениджъра си. Няма по-добро обучение от реалната среща с клиент. Това е повратна точка в изпълнението както на цели и подЦели, така и на ЦЕЛТА.



Срещите са част от обучението и придобиването на знания, те са също така и ДЕЙСТВИЕ, но не какво да е, а най-важното в бизнеса ти.

Без да предприемаш действия всяка цел, която си поставиш в работата, живота, любовта и къде ли не е НИЩО.

Без действие всяко знание което имаш е НИЩО.

Всеки ресурс е похабен и е НИЩО.


НИЩО не зависи от друг, Всичко зависи от ТЕБ. Животът и успехът ти зависят от теб.

Сам си плащаш наема, сам си плащаш сметките, сам си поемаш отговорностите. Това научих от живота- рядко някой ще ти подаде ръка ако няма полза от това. Никой не е отговорен, за това, че не изкарваш пари или, че не знаеш нещо.Никой не ти дължи нищо! Отговорният си ти..


Най-хубавото е, че не дължиш нищо на никого.

Най- хубавото е, че когато печелиш пари ти ще ги харчиш за себе си и близките си.


Каква е АМБИЦИЯТА ти?


ЗАДАЧАТА Е  ДА МИ ПРЕДСТАВИШ ПЛАН ЗА 2017 ЗА АМБИЦИИТЕ ТИ В ТВОЯТА РАБОТА КАТО СЛЕДВАШ smart model  И СЕ ВОДИШ ОТ НАПИСАНОТО ТУК. ТОВА ЩЕ ТИ ПОМОГНЕ ДА ИЗГРАДИШ СТРАТЕГИЯ ЗА СЕБЕ СИ, НО И СЛЕД КАТО ПОЛУЧИШ ОБРАТНА ВРЪЗКА И action plan ОТ МЕН ДА УСЪВЪРШЕНСТВАШ СЕБЕ СИ В ПОСТАТЯНЕТО НЕ САМО НА ЛИЧНИ ЦЕЛИ, НО И В УПРАВЛЕНИЕТО НА ХОРА И ПОСТАВЯНЕТО НА ТЕХНИТЕ ЦЕЛИ.

Направи го на rashkova.bulstrad@gmail.com и аз ще върна отговор в рамките на 24 часа.


Да можеш да си поставиш правилно целта е първата стъпка от постигането й.





Успех,

Мария!




Гласувай:
0
0


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mariarashkova
Категория: Бизнес
Прочетен: 1497
Постинги: 5
Коментари: 0
Гласове: 2
Архив
Календар
«  Юли, 2017  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31